Boyama_13cm

豆天cp土拨鼠|已搬家至WP,详见置顶

GP Rostelecom后毛国对Raf的再一段采访

(采访真多

关于我鸭的片段摘录:

(原文为毛语,地址https://tass.ru/interviews/5817230 英文翻译来自instagram@ mikhail_kolyada_news,渣自译的时候和对了google网页翻译的德语版。英文翻译全文见截图,个人觉得挺值得看的,然而太长了,就只翻了和我鸭有关的片段)

-In the offseason you have trained our figure skater Mikhail Kolyada, do you see the results?

Raf: He was with us only ten days. I enjoyed working with him – a good guy. A doubter – before he performs, he passes it all through himself. But in coaching, an athlete performs everything unquestioningly only when he trusts you completely. Then he does not think about whether your methods are suitable for him, he is sure that I know what I am doing. If told – do, time passes! But time is needed for this – at least two years should pass while the athlete “finds out how you taste”. And nevertheless, I saw obvious changes – he started the season well, skated clean, won two competitions.

-And then?

Raf: Then I didn’t see him skating – I have my own work. Simply, there is a specific process of assembling the mechanism, the sequence of actions.

The same Misha, he is so talented. His jumps can only be compared with Fadeev or with Yagudin – strength! Power! But athletes who wants to win should work like a clock. Swiss ones. And like real ones, not fake. In sport there are no trifles.

渣自译(仅供参考,错漏概不负责):

-在休赛季你训练了我们(毛国)的花滑选手Mikhail Kolyada,你看到成效了吗?

Raf:他只在我们那里待了10天。我很享受和他合作——一个好人。一个怀疑论者——在他表演之前,他会把所有东西自己过一遍。但是在教学上,只有在一个运动员完全信任你的时候,才会毫无质疑地(按照你的指示)去做。那样他就不会考虑你的方法是否适合他,他确信我知道我在做什么。如果(运动员)被指示去做——那就做,时间过去了!但这(全盘信任)需要时间——运动员需要至少两年去适应你。虽然如此,我还是看到了(Kolyada)显著的变化——他的赛季开端很好,clean了节目,赢了两次比赛。

-然后呢?

Raf:然后我就没看他滑了——我有我自己的工作。很简单的,装配机械有一个特定的过程,有动作的顺序。

(此处省略关于Michal Brezina、毛国前辈男单的内容)

Misha也是一样(与毛国前辈相比),他很有天赋。他的跳跃(就之前提到的毛国前辈而言)只可与Fadeev(Alexandre Fadeev)和Yagudin(Alexei Yagudin)相提并论——力量!但是想要赢得比赛的运动员就要像钟那样(精确无误地)工作。瑞士的钟。而且要是真品,不是假货。体育里没有玩笑。

————
继续努力做世界第一(?)我鸭女友粉

以及一如既往地相信Boss Tian,训练和比赛是他热爱珍视的本职,相信他自己能handle这一切,曾祖母粉只祈求他健康快乐。

(以及我的鸭天之心是不会死的

评论

热度(6)